تله وال سرویس اشتراک تلگرام

وبلاگ رسمی سایت تله وال

تله وال سرویس اشتراک تلگرام

وبلاگ رسمی سایت تله وال

تله وال سرویس اشتراک تلگرام

سایت تله وال http://tele-wall.com سرویسی برای اشتراک گذاری مطالب کانال های تلگرام - ایده ای نو و منحصر بفرد - با تله وال بروز باشید , Telegram Share Service (Tele-Wall). Find your channels and their posts on timeline

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

# 1




اصلا قرارمان عملیات در خاک عربستان نبود. حتی آرایش جنگی یا عملیاتی هم نداشتیم که کسی بخواهد فکر کند که ما قصد عملیات یا جنگ داشته باشیم! اما ظرف مدت کمتر از هفت روز از ورود کاروان ما به مکه و استقرار در آنجا، بچه های اطلاعات، اخباری مبنی بر زیر نظر داشتن ما به صورت غیر طبیعی توسط حکومت آنجا دریافت کردند!

خب چیزی نبود که بشود به همین راحتی ها از کنارش رد شد اما آنچه کار را مشکل تر میکرد این بود که ابتکار عمل دست ما نبود. فقط باید صبر میکردیم تا ببینیم که حرکت بعدی آرایه های آنان چیست؟!

کنترل جوّ التهاب در کاروانی که زن و بچه و پیر، در کنار نیروهای نظامی و امنیتی هستند و به اتفاق هم به زیارت خانه خدا رفته اند، کار مشکلی بوده و هست. اما آن جوّ به خوبی کنترل شد و عموم مردم، به زیارت و اعمال حج واجب و مستحبشان پرداختند.

باید فقط منتظر می ماندیم تا ببینیم چه میشود؟ خب! هیچ اتفاق عملیاتی خاصی تا روز هفتم ذی الحجه از طرف مقابل نیفتاد. به جز دو سه پیام محرمانه که نزدیک بود سرنوشت جنبش را عوض کند. پیام هایی از طرف اشخاصی به طرف فرمانده ما فرستاده شده بود که نمیشد به همین راحتی از کنارش عبور کرد. اما دو نکته بود که همیشه ذهن من و امثال من که نیروهای درجه سه بودیم مشغول نگه داشته بود و جرات پرسیدنش هم نداشتیم!

یکی از آن نامه ها از طرف نیروهای مردمی عراق بود که اوضاع آنجا را مساعد برای عملیات دانسته بودند و پیشنهادشان این بود که هر چه سریع تر به آنجا رفته و مدیریت بحرانش را در دست گیریم! این پیشنهادی نبود که بشود به سادگی از کنارش عبور کرد و حتی تعلّل در آن مسئله، منجر به پیشامدهای ناگوارتری میشد.

و یکی از آن نامه ها هم از طرف یکی از رجال سیاسی خودمان به فرمانده رسید که سرتاسر مصلحت و دیپلماتیک وار بود. نمیدانیم چرا این نامه، بیشتر از هر چیز دیگری، فرمانده را به هم ریخت و ناراحتشان کرد! بلافاصله، شاید به فاصله تنها یکی دو روز، همان رجل سیاسی به قصد زیارت خانه خدا، دیدارهای مفصلی هم با همتای عربستانی خود داشت! در آن دیدارها چه گذشت، نمیدانم! علاقه ای هم به دانستنش ندارم! اما هر چه بود، سبب شد که حتی لحن سخن گفتنش در دیدار با فرمانده ما عوض شود! جوری صحبت کرد که دل ما اطرافیان را خون کرد چه برسد به دل فرماندهی که چیزهایی را رصد کرده بود و میدانست که حتی بقیه در خواب هم نمیدانستند!

نمیدانم چیزی از طرح «فقد ناصر و نصرت» شنیده اید یا نه؟! در این طرح، وقتی فرمانده یا ماموری را نخواهند، یعنی دیگر برایشان ارزش چندانی نداشته باشد و خیلی هم بدشان نیاید که بی سر و صدا شهید و یا حذف شود، به محض رسیدن آن فرمانده یا مامور به محل مورد نظر، پشتش را خالی کرده و حتی اجازه ارتباط و یا بازگشت مجدد از ماموریت را به او نمی دهند!

گفتن این کلمات برایم خیلی دشوار است و قلبم را به درد می آورد اما همه مطمئن شدیم که دیگر فرمانده را نمیخواند! فرمانده ما موی دماغ شده و یا باید حذف شود تا عاقبت به خیر شود و یا باید حذف شود تا سر و صدای خیلی چیزها بالا نیاید!

با فرمانده عزیز ما همین معامله را کردند. چون وقتی آن دیپلمات، چند وسیله نقلیه و اندکی پول با خود آورد و با طنازی خاص دیپلمات ها گفت: «حریفشان نمیشوید! کوتاه آمدن از اصول هم گاهی لازم است! حیف شما! این اسب و مبالغ ناقابل خدمتتان باشد تا بعد!» اما فرمانده همان کاری را کرد که انتظارش داشتیم: یعنی نه تنها آن چیزها را قبول نکرد بلکه با دلی پر از درد از آن مقام دیپلماتیک خداحافظی کرد.

کاملا مشخص بود که فرمانده یا باید شهید شود و یا هر چیز دیگر. چون اصولا فرماندهان بااصالت، چوب مصلحت اندیشی را به تکلیف خود و نیروهایشان نمیزنند.

خلاصه ارتباط ما با عقب قطع شد! به همین راحتی! با دو سه تا دیدار دیپلماتیک، فرمانده را در دهان گرگ های تشنه و گشنه رها کردند!

ادامه دارد...

#کانال_دلنوشته های_یک_طلبه
@mohamadrezahadadpour

  • مهدی ذوالقدر
  • ۰
  • ۰

#روابط_زوجین

#روابط_زوجین


چگونه آرامش را در زندگی_مشترک حفظ کنیم؟

✅اهمیت آرامش در #زندگی_مشترک
4⃣ چگونه؟

آرامش در زندگی مشترک یک اصل بسیار مهم است. قرآن هم هدف اصلی ازدواج را رسیدن به آرامش مطرح می‌کند. لذت و شادی، عشق و محبت، رشد و شکوفایی، همگی در سایۀ آرامش بدست می‌آیند.

لذا زوجین قبل از هرچیز باید به همدیگر آرامش بدهند و مراقب حفظ آرامش در محیط خانوده باشند. مثلا قبل از بیان هر گونه انتقاد از یکدیگر، قبل از مطرح کردن خواسته‌های خود از طرف مقابل، و قبل از هرگونه گفتگو، باید فکر کنیم که هرکدام از اینها را چگونه انجام دهیم که آرامش همدیگر را به هم نزنیم.

ما قبل از اینکه حق خودمان را به دست بیاوریم، قبل از اینکه به فکر اصلاح طرف مقابلمان باشیم، قبل از اینکه به فکر هر نوع بهبودی در وضع زندگی باشیم، باید در اندیشه حفظ آرامش همدیگر باشیم. مثلاً اگر ما خطایی از همسرمان یا از بچه خودمان ببینیم، ابتدا باید حواسمان باشد که آرامشش را به هم نزنیم، آنگاه برنامه‌ریزی برای اصلاح را شروع کنیم. یا مثلاً اگر می‌خواهیم نیاز یا درخواستی از طرف مقابل مطرح کنیم، اول باید به فکر این باشیم که آرامش او را به هم نزنیم.

زوجین قبل از هرچیز باید مراقب آرامش هم باشند و به همدیگر آرامش بدهند!

#استاد_پناهیان #روابط_زوجین #آرامش #Panahian_ir
@Panahian_ir

http://www.tele-wall.ir/telegram/channels/view/panahian_ir
__________________

https://telegram.me/joinchat/Bhl_tT1bk8atp0-5pelwCA


کلمات کلیدی:

  • مهدی ذوالقدر